راز 57

ملتی که عقب‌نشینی‌هایش را جشن می‌گیرد، دشمنش را به پیشروی ترغیب می‌کند.

راز 57

ملتی که عقب‌نشینی‌هایش را جشن می‌گیرد، دشمنش را به پیشروی ترغیب می‌کند.

طبقه بندی موضوعی

ابتکار هاشمی برای تطهیر سران فتنه

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۳۶ ب.ظ

ابتکار هاشمی برای تطهیر سران فتنه

چند روز گذشته سایت رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهانه ارائه ضمیمه خاطرات سال 67 ایشان، نامه ای از امام به میرحسین موسوی را منتشر کرد که در آن خطاب به نخست وزیر وقت، فرموده بودند: زحمات دوران جنگ شما را فراموش نمی کنم.

اما بازخوانی این نامه و در تیتر قرار گرفتن آن در سایت مذکور با توجه به حوادثی که در سال 88 به واسطه ی زیاده خواهی برخی خواص بر کشور تحمیل شده بود، سوال هایی در خصوص مواضع آقای هاشمی از آن زمان تا کنون را به اذهان متبادر می کند که چگونه است ایشان پس از دوسال هنوز به یک جمع بندی مشخص و واحد در قبال موضوع فتنه نرسیده اند؟ در برهه ای از زمان شرایط کشور را به واسطه ی تردید در نتیجه انتخابات، بحرانی و در زمانی دیگر اعمال فتنه گران را برنامه ریزی شده توسط گروه های معاند و با هدف تخریب نظام قلمداد می کنند.

در تاریخ 19 خرداد 88، هاشمی خطاب به رهبر معظم انقلاب نامه ای می نویسد و در آن رهبری را به برگزاری انتخاباتی سالم بیم می دهد؛ همچنین با ابراز ناراحتی از خلاف گوئی ها در مناظرات انتخاباتی اعلام می دارد که همه ی مردم مانند من نمی توانند در این شرایط صبوری کنند.

وی شرایط روانی شکل گیری اغتشاش های پس از انتخابات را نیز این گونه مهیا می سازدآتشفشان هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدان ها، خیابان ها و دانشگاه ها مشاهده می کنیم.

 سه روز بعد نیز عفت مرعشی ( همسر هاشمی ) پس از حضور در انتخابات  و طی مصاحبه ای مردم را به اغتشاش دعوت می کند که این گونه بخش نانوشته ی نامه ی هاشمی به رهبری کامل می شود.

چندی بعد  در 26تیر 88 در حالی که دلسوزان انقلاب و نظام به دنبال رفع شبهات و آرام سازی فضای احساسی ایجاد شده در جامعه بودند، آقای هاشمی در خطبه های نماز جمعه شان با بیان بحرانی بودن اوضاع فعلی کشور اعلام می دارند که اکنون بذر تردید در ذهن مردم کاشته شده و این بدترین مصیبت است.

مواضع شاذ هاشمی بارها و بارها در دیدارهایش با تشکل های تابلودار دانشجویی تکرار شد و نهایتا در 3بهمن 89 در دیدار با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: « همچنان مواضعم همان است که در نماز جمعه 26 تیر گفته ام »؛ این گفته در حالی مطرح شد که بیش از یک سال از فتنه گذشته و ایشان هتک حرمت ها به امام و رهبری، اهانت به امام حسین(ع) در روز عاشورا، زیر سوال بردن اصل ولایت فقیه و ... را دیده اند ولی حمایت مردم از نظام و رهبری در 9 دی 88 و  22 بهمن 88 را متاسفانه به خاطر نمی آورند.

22 روز پس از دیدار هاشمی با دانشجویان گیلانی یعنی در 25 بهمن89، تجمعی غیر قانونی توسط فتنه گران و به بهانه همراهی با مظلومان تونس و مصر شکل می گیرد که دو روز قبل از آن با بیانیه ی مشترک موسوی و کروبی جهت دعوت مردم به این تجمع همراه بوده است. موسوی و کروبی هم نوا با شعارهای کفِ خیابانی که ولایت فقیه را با حکومت های شاهنشاهی مقایسه می کردند این گونه اعلام نظر کرده بودند که: « وجه تمایز نظام مبتنی بر ولایت فقیه با سلطنت استبدادی شاه، تنها در موروثی نبودن آن است.»

همراهی با مردم تونس و مصر تنها بهانه ای برای برپایی تجمعی غیر قانونی و ایجاد اغتشاش و نا امنی در سطح شهر بود، جالب آنکه در این تجمعات، شعاری در حمایت از انقلاب های اسلامی مردم منطقه داده نشد.

هدف اصلی طراحان این غائله، ضربه زدن به انقلاب های منطقه بود؛ چرا که پیام اغتشاش های تهران برای مردم کشورهای اسلامی تنها آن بود که مردم ایران اکنون پس از گذشت سی سال، از انقلاب اسلامی شان و از نظام حاکم ناراضی اند.

غائله 25 بهمن 89 آنقدر زننده بود که سکوت افرادی همچون حسن روحانی و ناطق نوری را که حتی بعد از عاشورای 88 هم اظهار نظری نکرده بودند، شکست و فتنه و سردمداران آن را محکوم کردند.

در این میان موضع گیری آقای هاشمی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام 7 اسفند ماه قابل توجه است. تنها پس از گذشت یک ماه از دیدار دانشجویی ایشان که در آن مواضعشان را همان مواضع 26تیر 88 می دانستند، با تغییری فاحش و با اشاره به وجود افراد یا گروه هایی در کشور که از اول پیروزی انقلاب اسلامی با اصل انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه زاویه داشتند و با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون، اعم از کودتا، جاسوسی، ترور و توسل به راه های دیگر، سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند بیان می دارند: " تکلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با این‌گونه افراد و گروه های معاند که ممکن است هنوز هم عوامل اندک آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است که نمونه آن در 25 بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد."

در همان جلسه مجمع تشخیص مصلحت آقای هاشمی اعلام می کند که آن افراد اولا عضو گروه های معاند هستند، ثانیا تعداد آن ها اندک است و ثالثا در پی تضعیف نظام اند؛ جالب اینجا است که همه این انقلاب های درونی ایشان در یک ماه شکل می گیرد!

پس از این غائله، عده ای از دانشجویان و مردم تهران به مدت سه شبانه روز با هدف دستگیری و محاکمه سران فتنه در مقابل دادستانی تهران متحصن می شوند که نهایتا پس از چند ماه منجر به حصر خانگی موسوی وکروبی می شود.

حال مسئله اینجا است که اگر آقای هاشمی به معاند بودن این گروه ها و هدف تخریبی آنها علیه نظام واقف اند، پس چرا با انتشار این گونه سخنان در رسانه ی خود، به دنبال تطهیر لیدر گروه های معاند هستند؟

بازخوانی سخنان امام در مورد میرحسین موسوی توسط سایت آقای هاشمی، ما را با معمای دگرگونی های ذهنی آقای هاشمی در زمان های مختلف مواجه می کند که نگاهی به وصیت نامه سیاسی-الهی امام، قطعا برای ما راهگشا خواهد بود، ولی بعید است که برای آقای هاشمی هم این گونه باشد که اگر این گونه می بود، اجازه چنین بازخوانی بیجایی را صادر نمی کردند.

"من درطول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و اسلام نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغل بازی آنان اغفال شده ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسایل سوء استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلی او است."



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی