راز 57

ملتی که عقب‌نشینی‌هایش را جشن می‌گیرد، دشمنش را به پیشروی ترغیب می‌کند.

راز 57

ملتی که عقب‌نشینی‌هایش را جشن می‌گیرد، دشمنش را به پیشروی ترغیب می‌کند.

طبقه بندی موضوعی

واکنش اصلاح‌طلبان به دو خبر سیاسی

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ب.ظ

اصلاح‌طلبان به این شوک‌ها نیازمندند!

هر جناح سیاسی جهت پیروزی در انتخابات نیازمند اعتبار سیاسی و به دست آوردن پایگاه اجتماعی است که این روزها اهمیت این موضوع برای اصلاح‌طلبان بیشتر از همیشه می‌باشد. چرا که آنها پس از انتخابات سال 88 تا کنون حضور پررنگی در انتخابات‌های 90 و 92 نداشتند. در انتخابات سال 92 که نماینده اصلی آنها دکتر عارف پس از دستور رهبر معنوی اصلاحات (به طوری کاملا هوشیارانه و در حمایت از آقای روحانی) از ادامه‌ی رقابت کناره‌گیری نمود تا موجبات حذف جناح اصلاح‌طلب پس از شکست احتمالیِ این نماینده در وقایع سیاسی کشور رقم نخورد.

اکنون نیز اصلاح‌طلبان مانند همیشه از هر فرصتی جهت بازسازی پایگاه اجتماعی از دست‌رفته‌ی خود استفاده می‌کنند و منتظر شوک‌های به وجود آمده در فضای سیاسی و مدیریت آنها از طریق رسانه‌های پرتعداد خود می‌باشند.

در چند روز گذشته شنونده‌ی دو خبر مهم از دو شخصیت ویژه‌ی جمهوری اسلامی بوده‌ایم. نخست صحبت‌های چند روز گذشته‌ی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خود با اصحاب رسانه بوده است که وی پس از سوال خبرنگاری، به "ممنوعیت به کار بردن اسم، تصاویر و اخبار مربوط به رئیس دولت اصلاحات در رسانه‌ها و مطبوعات" اشاره کرد. و دیگری گفتگوی اخیر خبرگزاری ایلنا با عزت‌الله ضرغامی است که وی در پاسخ به این سؤال که "نادیده گرفتن یک جناح سیاسی در برنامه‌های رسانه ملی از اصلی‌ترین انتقادات به سازمان صداوسیما بوده است" گفت: آن مسأله در چارچوب اهداف صداوسیما بود.

شاید این اظهارنظرها به ظاهر برای اصلاحات ناپسند باشد، اما باید توجه کرد که آنها منتظر دریافت چنین سیگنال‌هایی از مسئولان عالی‌رتبه‌ی نظام هستند تا بتوانند به شوک اجتماعی ناشی از آن دامن بزنند و پایگاه‌های اجتماعی و طیف خاکستری طرفدار خود را که در دوگانگی اصلاحات و اعتدال مانده‌اند به سوی خود بکشانند.

 

 


بعد از تحریر: تکذیب اظهارات منتسب به ضرغامی (+)

  • سید هادی مصطفوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی